jakubkaa,
Tak, to jest stadium nieoperacyjne. Nowotwór, poza żołądkiem, rozsiał się po całej otrzewnej w jamie brzusznej. Do tego podejrzana zmiana w płucu. Nie było tomografii jamy brzusznej więc nie wiemy co ewentualnie dzieje się np.w węzłach chłonnych ( dlatego napisano Nx).
Chemioterapia paliatywna może przestopować chorobę. Mogę się jedynie domyślać, że dobra forma Taty wynika z tego, że umiejscowienie raka w żołądku nie zwęża wpustu ani odźwiernika i nie powoduje problemów z odżywianiem. Dodatkowo przerzuty do otrzewnej to nie przerzuty do narządów miąższowych i dopóki wzrost przerzutów nie zacznie upośledzać np.pracy jelit dopóty Tata może czuć się względnie dobrze.
Generalnie nie jest to metoda standardowa, wymaga bardzo ostrożnego kwalifikowania pacjenta do leczenia - bo ma to być połączenie agresywnej chemioterapii dootrzewnowej z operacją cytoredukcyjną. Nie jestem lekarzem więc nie powiem ( nie napiszę...) Ci czy u Was ten rodzaj leczenia skojarzonego mógłby mieć zastosowanie. Ale wydaje mi się, że G3 guza, rozległość procesu nowotworowego w obrębie otrzewnej, podejrzana zmiana ogniskowa w płucu oraz brak danych ( brak tomografii) na temat reszty narządów jamy brzusznej, miednicy i klatki piersiowej mogą być poważnymi przeszkodami w ewentualnej kwalifikacji to tego rodzaju leczenia.
Dziękuję za odpowiedź. Te linki znam. Z moim tatą była w klinice lubelskiej- jednej z 5 w Polsce- podejmującej metodę hipec. Po laparoskopii odesłano nas od razu do oddziału onkolog. w naszym mieście.
O tej metodzie doczytałam już po powrocie do domu. Wydaje mi się, że lekarz prowadzący odesłał nas własnie, bo tata się nie kwalifikował. Żałuję, że o to nie dopytała jak tata był tam na laparoskopii zwiadowczej.
Mój tata miał tomografię jamy brzusznej. Mogę podesłać.
jakubkaa,
Nie mam aktualnie regularnego dostępu do sieci, stąd opóźnienia...