U mojej mamy wyniki badań ( mam na myśli próby wątrobowe i fosfatazę ) wyglądały tak , kiedy rozpoczęła się u niej encefalopatia wątrobowa . Niestety to nie jest dobry znak . Trzymam kciuki , żeby twój tato dostał tą chemię niestandardową . Zwróć uwagę, czy tata nie ma przypadkiem świądu skóry .
_________________ Mamuś ur. 01.08.1955 - zm. 28.11.2011 godz.22.27 (*) .
Hmm no nie ukrywam, że trochę zabiegany jestem: studiuję, pracuję, dodatkowo jeszcze teraz wożę tatę do Poznania na chemioterapię i odbieram (ok 120 km). Wcześniej jeździł sam pociągiem i wracał. ALE teraz po pojawienu się skutku ubocznego po chemii w postaci drętwienia rąk, nóg, osłabionego czucia już raczej jest to niemożlwe.
Martwią mnie te wyniki wątrobowe, szczególnie wysoka fostofaza zasadowa ( ponad 800 jednostek).
Wątroba niesety jest zajęta cała w przerzutach. Parę mało znaczących guzków w płucach ok 0,5 cm nie uległo powiększeniu od roku.
Folfox + avastin początkowo dawał radę np. największy przerzut ponad 10 cm (jak zobaczyłem na linijce ile to, to się przeraziłem ) zmalał np. do 5 cm. Ale później przestał działać.
Steve Jobs w USA miał przeszczep wątroby w raku trzustki ( jego wątroba cała była w licznych guzach) i dzięki temu żył jeszcze 2,5 roku, ale w Polsce sie tego chyba nie praktykuje. A to chyba byłaby najskuteczniejsza metoda (może nie prowadząca do wyleczenia), ale przedłużająca życie.
[ Dodano: 2012-01-29, 21:50 ]
Tylko, że Steve Jobs to milarder, który miał dostęp do wszystkich najnowszych metod leczniczych dostępnych na świecie.
Jobs miał bardzo rzadkiego raka trzustki, jaki zdarza się w ok. 5% wszystkich przypadków raka trzustki, to raz. Dwa - sami jego lekarze przyznawali, że zastosowany w tym wypadku przeszczep wątroby nie był rozwiązaniem dającym trwałe wyleczenie, a do tego był rozwiązaniem eksperymentalnym (jest kilka przypadków leczonych tą metodą).