Ok, wizytę mamy w piątek, ale poprosiłem o wynik MR już dzisiaj i jestem zniesmaczony. Nie jestem lekarzem i nie wymądrzam się, ale moim zdaniem obraz całkowity nie wskazuje na meta. Zwłaszcza, że radiolog wykonujący opis w opinii innego lekarza (z tej samej placówki), "nie jest za dokładny". No i po raz kolejny jesteśmy zostawieni sobie ze znakami zapytania w opisie...
Jednakże, w międzyczasie po MR byliśmy u gastroenterologa, który stwierdził, że pseudotorbiel wynika ze stanu zapalnego polekowego lub po chemioterapii. Drugi niezależny gastrolog już tak stwierdził. Dodatkowo obaj stwierdzili, że przy tej wielkości "guza", proces nowotworowy byłby bardzo rozsiany na inne organy i stan byłby fatalny, a tak nie jest. Wdrożył leczenie spasmolizną, helicid forte i xefo rapid (przeciwzapalne NLPZ) i jest DUŻO lepiej. Mama nawet zeszła do połowy tabletki przeciwbólowej. Gastrolog stwierdził, że prawdopodobnie się wchłonie samo.
Dodatkowo markery CA19-9, CA-125, CEA są całkowicie w normie (wiem, że to nie jest optymalne, ale przynajmniej coś podpowiada).
Moim zdaniem zbierając wszystkie obrazy razem do kupy, powinniśmy wyniki skonsultować u innego radiologa, albo dwóch, a z samą trzustką udać się do Katowic, bo:
- pseudotorbiel o strukturze płynnej
- wcześniej chemioterapia
- w dwunastnicy (bardzo blisko trzustki) jest stan zapalny i wrzody bez cech nowotworowych zgodnie z wynikami histopatologii
- markery w normie
- stan ogólny Mamy dobry
- nie chudnie, nie jest żółtoskórna (przez głowę trzustki)
- AspAt, AlAt - w normie
- CRP - prawie w normie (przekroczone 0,23)
- Bilirubina - w normie
- Amylaza i lipaza - prawie w normie (przekroczone 6 i 1)
Jedyne co mnie zastanawia to zdanie: "wykazuje cechy obwodowych zaburzeń dyfuzji wody w obrazach DWI i silne, obwodowe wzmocnienie pokontrastowe" - czy ktoś mógłby mi to opisać szerzej?
Dodatkowo, czy na forum jest radiolog, który odpłatnie mógłby obejrzeć wyniki TK i MR po przesłaniu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.